معرفی دستگاه های جوشکاری و برشکاری شرکت خزرترانسفو

با هدف گسترش تبلیغات مجازی و معرفی دستگاه های جوش و برش شرکت خزرترانسفو

معرفی دستگاه های جوشکاری و برشکاری شرکت خزرترانسفو

با هدف گسترش تبلیغات مجازی و معرفی دستگاه های جوش و برش شرکت خزرترانسفو

پرسش و پاسخ جوشکاری-بخش سیزدهم


سلام و عرض خسته نباشید،میخواستم بدونم تاریخچه جوشکاری شرکتهای خارجی چه زمانی در سایت قرار میدین!؟ آیا بابت اشتراک پذیری در این سایت بابتش هزینه باید پرداخت گردد یا نه؟؟

تیموری-تهران

سلام ممنون از توجه شما .  بخش اول ، دوم و سوم تاریخچه جوشکاری که روند سیر صعودی صنعت جوشکاری از دوران عصر فلز تا اوایل 1900 میلادی رو فهرست وار  توشون عنوان شده رو تو سایتمون میتونید ببینید . بخشهای بعدی که احتمالا سه بخش خواهند بود  شامل :از 1950 – 1900  میلادی ، از 2000 – 1950  میلادی و از 2000 تا حال حاضر  شامل مطالب تخصصیتر و شروع کار شرکتهای معتبر بین المللی هستند که به ترتیب تهیه و تو سایت میذاریمشون  در خصوص اشتراک هم خدمدتون عرض کنم که این نوع فعالیتها جزء خدمات  خاص شرکت خزر ترانسفو بوده و مراجعه کننده قرار نیست هیچ هزینه ای بابت اونا پرداخت کنه . با تشکر   دیوسالار

سلام،شما وبلاگهای زیادی تو اینترنت ایجاد کردین،هدف از این همه وبلاگ چه بوده!؟؟ یه سوال از مهندس دیوسالار داشتم که دستگاه های جوش خزرترانسفو چه ویژگی های خاصی دارند که این همه تبلیغات کرده اید؟

انصاری-مازندران

سلام ممنون از توجه شما . شرکت خزر ترانسفو اولین شرکت تولیدی در زمینه ساخت تجهیزات جوش و برش در داخل کشوره . معرفی تجهیزات تولیدی و عرضه کردن اونا یه امر کاملا طبیعی و بدیهی تو هر شرکت تولیدیه . اما در خصوص اینکه تجهیزات تولیدی ما چه ویژگی خاصی دارن   اگه به طور جامع و عمومی بخواین  مهمترینشون کارامد بودن – قیمت مناسب – حداقل نیاز به تعمیرات و خدمات  رو میتونم یاداور بشم . اگه تخصصی ترش رو بخواین نوع و مدل فرایند رو انتخاب بفرمایید تا ویژگیهای خاصشون رو که معمولا تو کاتالوگها ذکر نمیشه رو خدمتتوت تقدیم کنم .  با تشکر   دیوسالار .

سلام و خسته نباشید،معیار انتخاب پارامترهای جوشکاری تیگ پالسی جهت اتصال ورقهای آلیاژ به نظر شما چیست؟؟ و این معیارها چگونه ارزیابی میشه؟

داوود-تهران

سلام ممنون از توجه شما . معمولا برای انتخاب دستگاه جوشکاری مناسب چند تا نکته رو باید در نظر داشت از جمله  جنس و  ضخامت  قطعه کار – موقعیت جوشکاری – سهولت دسترسی  و ... . در خصوص دستگاه های جوش تیگ  اولین و مهمترین نکته جنس فلز پایه هست .  به طور مثال اگه قرار باشه دستگاهی داشته باشیم که همه فلزات رو بشه باهاش جوشکاری کرد اعم از الومینیوم – منیزسوم -  نیکل  و انواع فولادهای الیاژی ، دستگاه باید امکانات AC  و  DC  و پالس رو  داشته باشن . برای جوشکاری فولادهای الیاژی  با توجه به ضخامت فلز پایه  در خصوص پارامترهای قابل تنظیم پالس    ، قابلیت و محدوده تنظیم شدت جریان ( حد اقل جریان هر چه کمتر باشد بهتر است ) محدوده   و گستره فرکانس قابل تنظیم ، دقت در شیب کاهش و افزایش امپر در ابتدا و انتهای جوشکاری   و سهولت تنظیم پارامترها از نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرن . با تشکر   دیوسالار

سلام،اگر امکان داره مقالات بیشتری از تیگ و فرآیندهای جوشکاری و چگونگی کارکرد دستگاه های آن در سایت درج کردین،تنها به  گزاشتن مقالات تخصصی اکتفا نکنید!!

جمشید-تهران

سلام ممنون از توجه شما .  منتظر تغییرات اساسی و ارائه خدمات  فوق العاده   ما تو سایتمون باشید . نکته ای رو که اشاره کردید در اینده مفصلتر به صورت ارائه مقالات و بسته های اموزشی در قالب فیلم – و فرمت های پاور پوینت و پی دی اف   بهش  خواهیم پرداخت    با تشکر  دیو سالار

سلام،من علی هستم دانشجوی سال اول که از طریق گوگل با سایتتون آشنا شدم،از مقالاتتون خوشم   اومد!! انصافا مقالات پر باری میزارین!! سوالی برام پیش اومده که آیا می توان جوش را تا دمای محیط سرد کرد یا آیا دمای میان جوش باید رعایت شود ؟ ممنون میشم که پاسخ سوالم را بدین

طمهاسبی-تهران

 سلام ممنون از توجه شما .  دمای  و شرایط سطح فلز پایه و شرایط محیطی  در زمان جوشکاری  معمولا تو WPS  ذکر میشه و بسته به استاندارد مرجع ممکنه که کمی متفاوت باشه .  به طور کلی جوشکاری در زیر بارون و برف و در معرض باد تند ممنوعه  حد اقل دمای محیط برای شروع جوشکاری  منفی بیست درجه سانیگراد در استاندارد AWS ,  و ده درجه سانتیگراد در استاندارد ASME   ذکر شده . دمای بین پاسی هم حداقل باید برابر  دمای پیشگرم باشه که باز این دما هم تو استانداردها  بر اساس جنس و ضخامت فلز پایه ذکر شده . از طرفی  فاصله زمانی زیاد بین اجرای پاس ریشه و پاسهای پرکن تو بعضی مواقع مثلا در جوش لوله  مطابق استاندارد API  نباید زیاد باشه  که معنیش اینه که دمای بین پاسی حتما باید رعایت بشه .  گذشته از همه اینا رعایت نکات  قید شده  در  WPS   لازم و کافیه از جمله دمای پیش گرم و دمای بین پاسی .  با تشکر    دیوسالار  .

سلام،میشه در مورد جوشکاری اصطکاکی -اغتشاشی مطلبی هم بزارین! کلا فرآیندهای جوشکاری عموما چند دسته هست!؟

نراقیان

سلام ممنون از توجه شما . برای اتصال دو قطعه به همدیگه روشهای مختلفی وجود داره که میشه اونا رو به دو دسته کلی اتصالات دائم و اتصالات موقت  تقسیم کرد . جوشکاری زیرگروه اتصال دائمه .  تو اتصال دائم برای ایجاد اتصال میشه از فلز پرکننده استفاده کرد یا حتی بدون  استفاده از مواد مصرفی هم میشه اتصال رو برقرارنمود .  در هر دو حالت  برای اینکه پیوند و اتصال اتفاق بیفته نیازه که ماده از حالت خودش خارج بشه  ( فلزات عموما به حالت جامد هستند ) . تغییر حالت هم نیازمند صرف انرژیه . تو جوشکاری انرژی مورد نیاز به روشهای مختلفی تامین میشه . که مهمترین اونا استفاده از قوس الکتریک – استفاده از سوختهای فسیلی – استفاده از اشعه ها و پرتوها  هستند .  بعضی مواقع هم تغییر حالت از جامد به مایع نیاز نیست و فقط با  استفاده از حرارت و فشار  هم میشه  اتصال رو برقرار کرد .  پس میشه از این لحاظ هم جوشها رو به دو دسته جوشهای ذوبی و جوشهای حالت جامد تقسیم کرد .   که هر کدومشون زیرگروه های زیادی دارن . جوش اصطکاکی اغتشاشی زیرگروه جوش حالت جامده  یعنی با استفاده از حرارت حاصله از اصطکاک و فشار اتصال برقرار میشه که البته کیفیت اتصال به وجود اومده هم به پارامترهای زیادی وابسته هست  که بحثش کاملا مفصله . جهت اطلاعات بیشتر بهتون پیشنهاد میکنم  منابع زیر رو مطالعه کنین در صورت نیاز بنده در خدمتتون هستم .

Kluken, A O et al: "Aluminium Bridge Constructions - Welding Technology

and Fatigue Properties" Svesaren, Vol. 50, No. 3, 1995.

2. Knipstrom, K E: "New Welding Method for Aluminium" Journal as above.

3. Thomas, W M et al: "Friction Stir Butt Welding" International patent

application No.PCT/GB92/02203 and GB patent application No.9125978.8, 6

December 1991.

4. Midling, O T: "Material Flow Behaviour and Microstructural Integrity of

Friction Stir Butt Weldments" Proc. of 4th Int. Conf. on Aluminium Alloys

(ICAA4), Atlanta, GA, USA, 11-16 Sept. 1994.

5. Thomas W M, Nicholas E D, Needham J C, Murch M G, Temple-Smith P and

Dawes C J, 'Improvements relating to friction welding', European Patent

Specification 0 615 480 B1.

6. Midling O T, Morley E J, Sandvik A, 'Friction stir welding'. European Patent

Application 959 078 88.

سلام،اگر مقدور هست توضیحاتی در رابطه با جوشکاری فولادهای مولیبدونی ارایه کنید؟

مخلص شما: حمید-دانشجو سال دوم

سلام ممنون از توجه شما . در صورت دسترسی به کتاب کلید فولاد جلد اول – مهندس معینیان   یا

،ASM Metals HandBook, Vol 06 - Welding, Brazing and Soldering

 میتونین مطالب مورد نظرتون رو ببینید . در غیر این صورت   بفرمایید بنده در خدمتتون هستم .  با تشکر  دیوسالار

 

سلام،در روشهای انتقال ذرات مذاب عرض کرده بودین که روش اتصال کوتاه با مشکلاتی مواجه هست،آِا راهکاری پیش نیومده که مشکلاتی از قبیل جمع شدن سیم جوش و امکان مچاله شدن کاهش پیدا کند؟؟

شاه پژوه-تهران

سلام ممنون از توجه  شما .  اگه خاطرتون باشه عرض کرده بودم که این روش انتقال مذاب  برای جوشکاری الومینیوم مناسب نبوده و پیشنهاد نمیشه  . البته راه حلهایی رو هم عنوان کردیم که مقرون به صرفه باشه  روش های دیگه ای هم هست  که تجهیزاتش نسبتا گرونه و در ضمن  مشابه تولید داخلیشون رو هم نداریم از قبیل استفاده از تکنیکهای         CMT ( cold metal transfer )

 pulse –on – pulse 

STT ( surface   tension  transfer )

اینا تکنولوژیهای روز دنیا هستن که خوب هزینه اولیه تجهیز بالاتری نسبت به تجهیزات مرسوم دارن . به صرفه ترین روشها تقریبا همونهایی هستن که تو متن ارائه شده مطالعه کردید . با تشکر   دیوسالار

سلام،در جوشکاری با لیزر  حتی لیرزهای حالت جامد هم امروزه با همان تکنیک قدیمی  خود کار میکنند؟؟

بهزاد-تهران  

سلام ممنون از توجه شما . معمولا اصول و توپولوژی هر فرایندی تقریبا ثابت میمونه و کمتر دستخوش تغییر قرار میکیره و این تکنیکها هستند که دائما در حال تغییر و پیشرفت هستن . البته در خصوص فرایند جوش لیزر نمیدونم این مطلب چه قدر صادقه . چون من اطلاعاتم تو این زمینه حرفه ای نیست . با تشکر   دیوسالار